Erasmus+ pályázat
KA2-Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices/Strategic Pertnership for Schools Only
„Water Equals Hundreds of Opportunities” W=H2O
(2016-2019)
A Paksi Vak Bottyán Gimnázium sikeresen pályázott 2016-ban az Erasmus+ keretében 7 országgal együttműködve. Partnerországaink: Anglia, Spanyolország, Olaszország, Törökország, Franciaország, Hollandia, Lengyelország és Magyarország.
A pályázatot 3 évre nyerte el iskolánk, amely keretében a partnerországok diákjai és tanárai szoros együttműködés keretében dolgoznak, kutatnak, kísérleteznek és fejlesztenek különböző értékeket és kompetenciákat, továbbá megvitatják és megosztják tapasztalataikat. A projekt az idegen nyelvi valamint a természet- és társadalomtudományi munkaközösség szoros együttműködésével valósul meg.
A diákok egy hetes külföldi diákcsere héten vehetnek részt, illetve fogadnak külföldi diákokat.
Az Európa 2020 Stratégia céljait követve az alábbi célkitűzéseket határoztuk meg:
- olvasáskészség fejlesztése
- informatikai, matematikai és természettudományos kompetenciák magasabb szintre emelése
- a partneriskolák kommunikációja során jó gyakorlatok átvétele
- az iskolák digitális integrációjának fejlesztése
Központi témánk a víz, amelyet a pályázatunkban többféle megközelítésben vizsgáljuk: a víz szerepe:
- az egészséges életmódban
- az iparban
- a technológiában
- a közlekedésben
- a vízvédelemben (tisztántartása, romboló hatása elleni védelemben).
Feladataink a résztvevők számára (diákok, tanárok, szakemberek):
- tudásunk kiszélesítése a témakörben
- készségek fejlesztése (matematikai, olvasás, nyelvi, informatikai kompetenciák)
Praktikus, gyakorlatias feladatokkal, mint a kísérletezés, felfedezés, igyekszünk gazdagítani tanmeneteinket, figyelembe véve a tantárgyköziség fontosságát, amelyet azáltal is biztosítunk, hogy anyanyelvükön kívül angolul is dolgoznak diákjaink, tanáraink. Továbbá fejleszteni kívánjuk a tanulók problémamegoldó, elemző készségét. Ezáltal motiváltabbá válnak a megismerésre, nő az önfegyelmük, aktív részesei lesznek saját jövőjük alakításának, és így versenyképesebbé válnak a munkaerő piacon. A nyelvi készségeiken túl fejlődik az IKT-eszközhasználatuk is.
Tanáraink módszertani kultúrája is fejlődik azáltal, hogy nagyobb hangsúlyt fektetünk a kommunkikatív, diákközpontú oktatásra. A tapasztalatok és jó gyakorlatok cseréje a nemzetközi együttműködés során valósul meg. Mindez ösztönzi a résztvevőket az életen át tartó (Life Long Learning) tanulási folyamatra.